پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پل معلق پیرتقی در اردبیل
نوشته شده در جمعه 27 تير 1393
بازدید : 1545
نویسنده : محسن



دریاچه اُرومیه
نوشته شده در پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 479
نویسنده : محسن

دریاچه اُرومیهبا نام سابق دریاچه رضاییه در شمال غربی ایران و در منطقهٔآذربایجان واقع شده‌است. این دریاچه طبق آخرین تقسیمات کشوری، بین دو استانآذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تقسیم شده‌است. دریاچهٔ ارومیه، بزرگ‌ترین دریاچهٔ داخلی ایران و دومین دریاچهٔ آب‌شور دنیا است. آب این دریاچه بسیار شور بوده و عمدتاً از رودخانه‌های زرینه‌رود، سیمینه‌رود، تلخه رود، گادر، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می‌شود.

حوضهٔ آبریز دریاچه ارومیه، ۵۱٬۸۷۶ کیلومتر مربع است که پیرامون ۳٪ مساحت کل کشور ایران را دربر می‌گیرد.

این حوضه با داشتن دشت‌هایی مانند دشت تبریز، ارومیه، مراغه، مهاباد، میاندوآب، نقده، سلماس، پیرانشهر، آذرشهر و اشنویه، یکی از کانون‌های ارزشمند فعالیتکشاورزی و دامداری در ایران به‌شمار می‌رود.


:: موضوعات مرتبط: کوه و دشت آذربایجان , توریستی تاریخی آذربایجان , ,
:: برچسب‌ها: عکس دریاچه ارومیه , دریاچه ارومیه , دریاچه رضائیه , دریاچه ایران , بزرگترین دریاچه ایران , لک , عکس , آذربایجان غربی , کپوتا , دریاچه , مارگیانه , شاهی , دریاچه چیچَست , پل میان‌گذر دریاچه ارومیه , پل , پل دریاچه ,



دریاچهٔ شورابیل
نوشته شده در پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 547
نویسنده : محسن

دریاچهٔ شورابیل دریاچه‌ای در اردبیل است

در مسیر دانشگاه محقق اردبیلی قراردارد. این دریاچه یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل می‌باشد که نتایج مطالعات زمین‌شناختی نشان می‌دهد که قدمت این دریاچه قدیمی‌تر از دریاچه ارومیه است.شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می‌باشد. این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده است، ولی امروزه با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته‌ شده به‌طوری که نوعی ماهی قزل آلا در آن پرورش داده می‌شود و گستردگی آن به ۱۸۰ هکتار افزایش یافته است.[۲] این دریاچه دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله می‌توان به امکانات قایق رانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، تعدادی هتل، یک شهر بازی، و رستورانی در وسط دریاچه اشاره‌ کرد. این دریاچه از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل می‌باشد.


:: موضوعات مرتبط: کوه و دشت آذربایجان , توریستی تاریخی آذربایجان , ,
:: برچسب‌ها: دریاچهٔ شورابیل , دریاچهٔ شورابیل اردبیل , عکس دریاچه شورابیل , جاذبه های گردشگری اردبیل , دریاچه های اردبیل , عکس , پارک اردبیل , پارک , شهربازی ,



دریاچه نِئور
نوشته شده در پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 344
نویسنده : محسن

دریاچه نِئور دریاچه‌ای ما بین شهر اردبیل و شهر خلخال در استان اردبیل واقع است.

این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به‌طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان باغرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار مشتمل بر دو دریاچه کوچک و بزرگ است که در فصل بهار به هم می‌پیوندند و دریاچه واحد را به وجود می‌آورند و عمق متوسط ۵ متر است.

دریاچه نئور یک دریاچه طبیعی و آب شیرین می‌باشد در بلندیهای باختری رشته کوه باغرو (تالش) بر روی ولکانیت پرفیر آندزیتی – ائوسن بالایی ایجاد شده است. در سال ۱۳۶۶ به منظور ذخیره آب جهت استفاده‌های کشاورزی سدی در تنها خروجی دریاچه (قانلی دره) احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت .


:: موضوعات مرتبط: کوه و دشت آذربایجان , توریستی تاریخی آذربایجان , ,
:: برچسب‌ها: دریاچه نئور , عکس دریاچه نئور , عکس , دریاچه های اردبیل , جاذبه های گردشگری اردبیل , ماهی گیری ,



آبشار سردابه اردبيل
نوشته شده در پنج شنبه 1 مهر 1393
بازدید : 1528
نویسنده : محسن

آبشار و آبگرم سردابه 

آبشار سردابه اردبيل در موقعیت جغرافیایی E480208 N381704 در استان اردبیل واقع است. منطقه سردابه در دامنه هاي شرقي کوه سبلان يکي از زيبايي هاي دامنه اين کوه محسوب مي شود. آبشار سردابه در ۲۸ کیلومتری غرب شهر اردبیل واقع شده است.ارتفاع آن حدود ۱۵-۲۰ متر و حجم جریان آن نسبتاً اندک و محدود به خروجی چند چشمهٔ بالادست است. این آبشار از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است. این آبشار که در نزدیکی آبگرم معدنی سردابه قرار دارد. دمای آبشار سردابه در حدود 35 درجه سانتی گراد است. اين مکان يک منطقه طبيعي در دامنه هاي سبلان و از ساليان دراز در اين منطقه موجود مي باشد. چشمه سردابه در 25 کيلومتري شمال غرب شهر اردبيل، در روستاي سردابه واقع شده است. ارتفاع چشمه از سطح دريا 1840 متر است و چشمه در روي دامنه قرار دارد. دماي آن در حدود 35 درجه سانتي گراد است. دبي آن در حدود 25 ليتر در ثانيه و بصورت دائمي در جريان است. ظاهر آب شفاف، کمي ترش مزه و بيرنگ بوده و بوي شديد گوگرد از آن به مشام مي رسد. از کاتيون هاي آن سديم و کلسيم و از آنيون هاي آن سولفات و بي کربنات است.


:: موضوعات مرتبط: کوه و دشت آذربایجان , توریستی تاریخی آذربایجان , ,
:: برچسب‌ها: سردآوا , آبشار سردابه , آبگرم سردابه , آبگرم , عکس سردابه , جاذبه های گردشگری اردبیل , ,



جنگل فندقلو
نوشته شده در پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 373
نویسنده : محسن

جنگل فندقلو در استان اردبیل و در ۱۶ کیلومتری شهرستان اردبیل واقع شده‌است. منطقه فندقلو بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصربه‌فرد جنگلی – مرتعی و گردنه زیبای حیران با جذابیتهای طبیعی متنوع، قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد و به دلیل نزدیکی به شهر نمین، همواره به‌عنوان یک گردشگاه شناخته شده است.لازم به ذکر است گردنه حیران و تله کابین حیران در ۲۰ کیلومتری اردبیلو ۵ کیلومتری شهرستان نمین واقع شده است.

این جنگل دارای درختان مختلف میوه مانند فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت فرنگی است. در داخل جنگل هم یک استخر آب‌گرم به نام مشه سویی وجود دارد که آب آن خاصیت درمانی دارد و افراد زیادی به این دلیل و بسیاری هم برای گشت و گذار به آنجا می‌آیند و با خانواده چند روزی را داخل جنگل و در کنار استخر آب‌گرم و آبشاری که در منطقه قراردارد، اقامت می‌کنند.

 


:: موضوعات مرتبط: کوه و دشت آذربایجان , توریستی تاریخی آذربایجان , ,
:: برچسب‌ها: جنگل اردبیل , جنگل فندقلو , تله کابین فندقلو , تله کابین حیران , جنگل حیران , عکس , عکس جنگل حیران , عکس گردنه حیران , عکس جنگل فندقلو , جاذبه های گردشگری اردبیل , نمین , آببگلو , طبیعت , ,



مقبره عون بن علی در تبریز
نوشته شده در پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 403
نویسنده : محسن

عون بن علی که عینالی و عینال–زینال نیز خوانده می‌شود، کوه و آرامگاهی بر فراز رشته‌کوه سرخاب در شمال شهر تبریز است. از نظر تاورنیه در سفرنامهٔ خود، پیش از ورود اسلام به ایران در محل کنونی آرامگاه عون بن علی، آتشکده و عبادتگاهی بوده که پس از اسلام به زیارتگاه تبدیل شده‌است. حافظ کربلایی نیز در واپسین سال‌های سدهٔ دهم هجری، این مکان را محل بافندگی دو برادر دانسته‌است. پس از سدهٔ دهم هجری، یکی از تکایای درویشان نعمت‌الهی در محل فعلی آرامگاه عون بن علی بوده‌است


:: موضوعات مرتبط: تاریخ آذربایجان , توریستی تاریخی آذربایجان , ,
:: برچسب‌ها: تله‌کابین عون بن علی , عینالی , عون بن علی , مقبره عون بن علی در تبریز , مکان های تاریخی و گردشگری تبریز , مکان های تاریخی ایران , عکس , تله کابین , آذربایجان شرقی ,



ارگ تبریز
نوشته شده در پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 359
نویسنده : محسن

ارگ تبریز (علی‌شاه) نام یک بنای تاریخی در تبریز است. سبک معماری این بنا به شیوه آذری و معمار آن استاد فلکی تبریزی ذکر شده‌است.

این ارگ یکی از بلندترین دیوارهای تاریخی کشور و نماد شهر تبریز است. این ارگ در مرکز شهر تبریز، در ضلع جنوبی تقاطع خیابان امام خمینی و فردوسی قرار دارد و امروزه فضای پیرامون آن برای برگزاری نماز جمعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصلای بزرگ تبریز در این مکان احداث شده‌است.

 ارگ تبریز,تصاویر ارگ تبریز,آشنایی با ارگ تبریز


:: موضوعات مرتبط: تاریخ آذربایجان , توریستی تاریخی آذربایجان , ,
:: برچسب‌ها: مکانهای تاریخی آذربایجان شرقی , مکان های تاریخی ایران , ارگ تبریز , تاریخ تبریز , عکس ارگ تبریز , عکس , ارگ علی شاه , مکان های تاریخی وگردشگری ,



تعداد صفحات : 3
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد